جاده هایی که جاذبه می شوند
architecture
سه شنبه 5 آذر 1392برچسب:, :: 20:34 :: نويسنده : mostafa.rahmanzadeh
جاده هایی که جاذبه می شوند
 
برخی جاده‌های زیبای کشور خود جاذبه‌ای هستند برای سفرکردن در آن مسیر، جاده‌هایی که خود مشوقی برای سفر هستند. این جاده ها در چهار جهت کشور دیده می شوند.
 
کرج ـ چالوس

نمی‌توان از جاده‌های ایران سخن گفت و از جاده چالوس یاد نکرد. این جاده به عنوان چهارمین جاده زیبای جهان در یونسکو معرفی شده است.این جاده که سال 1312کرج و چالوس در دو سوی البرز را به هم متصل کرده، خاطرات سفر بسیاری از ایرانیان را رقم زده است.
 
سپیدان ـ نورآباد

جاده‌های شمالی استان فارس در پاییز، زمستان و بهار تصاویری بهشت‌آسا می‌آفرینند. جاده سپیدان به یاسوج، دشت ارژن، دشت برم، جاده شیراز به سپیدان و سپیدان به نورآباد از زیباترین این جاده‌ها هستند. مزارع و زمین‌های کشاورزی، دشت‌های وسیع و کوه‌های زیبا به راستی بی‌بدیل‌ترین مناظر جاده‌های ایران را تصویر می‌کنند.
 
 
کرند غرب ـ بابایادگار

یکی از بکرترین جاده های استان کرمانشاه، خروجی بابایادگار از جاده کرند غرب به سرپل ذهاب است. دو طرف جاده جنگل‌های بلوط و تپه‌های سبز و زرد نگاه‌تان را مجذوب و سرگردان می‌کند و دیواره‌های سنگی عجیبی که گهگاه اطراف‌تان می‌بینید شکلی اسطوره‌ای به جاده می‌دهند.
 
 
گردنه حیران

بسیاری از قدیمی‌ترها وقتی می‌خواهند زیباترین جاده‌ای که رفته‌اند را نام ببرند نیازی به زمان زیادی برای انتخاب ندارند. گردنه حیران در غرب شهرستان آستارا یکی از مسیرهای اصلی ارتباطی اردبیل به گیلان است. این گردنه از یک سو مشرف به کوه‌های پوشیده از جنگل‌های انبوه و از سوی دیگر مشرف به دره‌ای است که رود آستاراچای از آن عبور می‌کند.
 
 
 
اسالم ـ خلخال

مسیر پیچ در پیچی که اسالم و خلخال را در دو استان اردبیل و گیلان به هم متصل می‌کند، شما را به دنیایی دیگر می‌برد. دامنه‌های سرسبز، گله‌های گوسفند، کلبه‌های چوبی روستایی و مه که گاهی زیر پایتان و گاه تا روی جاده پیش می‌آید تابلوهایی هستند که در این جاده به نمایش گذاشته شده‌اند.
 
 

 
هجیج ـ اورامانات

بسیاری از گردشگران جاده پاوه تا هجیج را برای دیدن این روستای زیبای کردنشین پیموده‌اند، اما اغلب نمی‌دانند‌ اگر همین جاده را تا انتها بروند با مناظر بکر و بدیعی از رودخانه پرآب سیروان، آبشارها و چشمه‌های گوناگون روبه‌رو می‌شوند. کبابی‌های بین راه در منطقه بل‌بر با گوشتی بی‌مانند از شما پذیرایی می‌کنند.
 

 
سراوان ـ فومن

این بار که از جاده رشت به شمال کشور می‌روید نرسیده به رشت جاده دست‌چپ‌تان را که به فومن می‌رود انتخاب کنید. جدای از سرسبزی بی‌همتا و بکرش، اگر پاییز یا زمستان و به‌ویژه در ساعات اولیه صبح به این جاده برسید، با دیدن مه صبحگاهی که بر رنگ قهوه‌ای مات درختان در زمینه آبی آسمان نشسته، رویایی در بیداری را تجربه می‌کنید.
 
 
طبس ـ خور و بیابانک

باور کنید که جاده طبس ـ خور و بیابانک از میان دریا نمی‌گذرد. بازتاب نور رنگارنگ در هر دوسوی جاده، دریایی را پیش چشمان‌تان ترسیم می‌کند که دریا نیست. دیدنی‌هایی همچون تل‌ماسه‌ها، قلعه‌های اسماعیلی، درختان کهنسال و سدهای تاریخی را ‌که به این وهم شگفت‌انگیز اضافه کنید، دلایل کافی را برای سفر به طبس خواهید یافت.





جم ـ فیروزآباد

جاده جم به فیروزآباد که مرکز استان فارس به عسلویه در کرانه خلیج فارس را بسیار نزدیک کرده است، از جاده‌های بسیار دیدنی جنوب کشور است. در آغاز، جاده‌ای کوهستانی با شکل‌های خیالی و شگفت‌انگیز دو طرف جاده را گرفته است، اما هرچه بیشتر وارد استان فارس می‌شوید جاده سبزتر و طبیعت شگفت‌انگیزتر می‌شود.
 
 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





پيوندها
  • جی پی اس موتور
  • جی پی اس مخفی خودرو

  • تبادل لینک هوشمند
    برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان architecture و آدرس azarsabat.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.








نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 2
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 2
بازدید ماه : 4
بازدید کل : 13625
تعداد مطالب : 13
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1